Však nejde o to, že cena těch firem klesla, nýbrž o to, že jim reálně klesly příjmy a výdaje zůstaly přibližně stejné. Firmy tedy generují menší zisk = klesla jejich hodnota.mnam84 píše: ↑05 čer 2020 15:08Nebyl bych ochoten, protože se zmenily vstupní data, které mi měni míru rizika či výnosnost. Nerealizovaná ztráta neni ztráta mužeš tomu řikat jak chceš, ale ztráta je až když něco nevratně ztratíš, sniží se ti hodnota apod. Ale furt nevratně ne dočasně. Aerolinky mohl držet jen hlupák z mého pohledu, nevydelávající sektor před krizí a krizi už vubec. To ropné společnosti z větší části to ustojí v zisku
Pokud bych kupoval firmu s tím, že mi na horizontu deseti let bude vydělávat nějakou sumu a ono to nakonec dopadne tak, že bude první dva roky ve ztrátě a pak se z toho začne teprve vyhrabávat, tak má taková investice přece menší cenu než měla předtím.
Za aktuální cenu kupuješ všechny budoucí zisky společnosti. Pokud bude mít společnost byť jeden rok ztrátový, tak dle původního očekávání musí ztratit na hodnotě. Vem to tak, že to co nevydělají letos už je nadobro ztraceno. Není důvod očekávat, že o rok později prodají o polovinu víc, aby výpadek kompenzovali.
Nakonec si možná stačí položit jednoduchou otázku - nakoupil bys aktuálně (tj. v současné situaci) své ropáky za ceny, které zde byly na začátku roku? Mají hodnotu (vnitřní, nikoliv tržní) o 50 - 100 % vyšší než aktuální určuje trh.
Vycházím z konsenzuálního předpokladu, že ekonomika se bude stavět na nohy rok či dva. Pokud toto léto slyšíme o viru naposled (kdo ví..), tak mohou dané společnosti poměrně rychle vzrůst na hodnotě. Zatím je však realita taková, že ropa se prodává za pakatel a nikdo ji nechce (zjednodušeně řečeno).
PS - Doufám, že kolegové co před 5ti lety nakupovali Hertz jsou stále v pohodě a neprodali. Zatím naštěstí nejsou ve ztrátě