Životnost baterií v autě rozhodně nejsou 4 roky. Citace:u ekologů: jaksi přehlíží fakt, co s bateriemi na konci cyklu (cca 4 roky)
"Komunita nadšenců Teslanomics, která se zabývá analýzou dat kolem vozů Tesla, se rozhodla udělat velký průzkum opotřebení baterie s použití informací získaných z provozu více než 2 600 Tesel, které zahrnují všechny dostupné modely. Při pohledu na graf je jasné, že největší množství vozů si zachová přes 90 % kapacity akumulátoru po 160 000 kilometrech"
Až bude baterie v autě vyřazena, tak její hodnota stále nebude nulová. Tesla počítá s repasí - baterku rozeberou, jednotlivé články překontrolují a z dobrých znovu baterii sestaví. Další několik let pak můžou sloužit pod názvem PowerWall jako úložiště energie pro solární elektrárny. Tam nebude vadit horší poměr kapacity/hmotnost.
Vyřazené články se recyklují. Účinnost recyklace - kolik % kovů se znovu využije, ale neznám.
Uvědomuju si, že jsem na serveru o investování, proto se už budu snažit o nesouvisejících tématech mlčet.