Povídání o všem možném a nemožném..
Moderátor: VSbrok
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Tesat do sutru.
Koupil bys jeste to C? Na 3y calc ukazuje na PE 26 zhodnoceni 70% a 30% pro PE 13 (realnejsi). Navic je to prave ona typicka jedna akcie z dvaceti co krachla (za hypotecni krize), tedy obetni beranek potvrzujici pravidlo.
Mellon vypada klidneji, 27% pri PE15 a klidnejsim historickym grafu...
Co preferovat?
Z podobnych drzim JPM, OZK, BLK. Tedy nejlepsi banku a nejlepsi fond na svete:) Dohromady mam v nich zhodnoceni asi 120% pri kumulovanem souctu let cca 6 (JPM 4, OZK a BLK 1y a mozna neco malo), tedy okolo 20% rocne - ale JPM a BLK vypadaji trochu vystrileny. Navazat treba Mellonem s prislibem 27% rocne vypada lakave.
Koupil bys jeste to C? Na 3y calc ukazuje na PE 26 zhodnoceni 70% a 30% pro PE 13 (realnejsi). Navic je to prave ona typicka jedna akcie z dvaceti co krachla (za hypotecni krize), tedy obetni beranek potvrzujici pravidlo.
Mellon vypada klidneji, 27% pri PE15 a klidnejsim historickym grafu...
Co preferovat?
Z podobnych drzim JPM, OZK, BLK. Tedy nejlepsi banku a nejlepsi fond na svete:) Dohromady mam v nich zhodnoceni asi 120% pri kumulovanem souctu let cca 6 (JPM 4, OZK a BLK 1y a mozna neco malo), tedy okolo 20% rocne - ale JPM a BLK vypadaji trochu vystrileny. Navazat treba Mellonem s prislibem 27% rocne vypada lakave.
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Citi nikdy za PE 26 nebyla, i PE 15 měla jen jednou za posledních 10 let na pár dní. Ono jeden rok abnormálního růstu neznamená, že má akcie najednou hodnotu PE 26. 10Y průměr je PE 10 a to bych bral jako základ. I tak je to pořád 20% ročně. Problém s Citi je ale častý neúspěch analytiků v odhadu a občas se seknou i o 50% v odhadu na další rok. Tedy je to dosti nejisté.
Bank of New York je na půli cesty mezi 2023 EPS a 2024 EPS, tedy už dost ujel vlak. Přeji jenom ta akcie překonala většinu mag 7 akcií a má 2x výnos za 1Y, než Microsoft a 3x více než stádní akcie Apple. Potenciál tam pořád je, doufejme však pro klasický říjnový propad akcií, jako loni a koupit to blíže 2023 EPS x 10Y PE average.
Každopádně tyto firmy byly jen ukázkový případ, na jaký typ akcie se zaměřit pro potenciál na rychlý růst. Na 2025 bude zase ten list firem s očekávaným silným růstem a valuací ještě za 2024 EPS jiný. Chce to občas projít celý list S&P 500 a hledat tyto příležitosti.
Bank of New York je na půli cesty mezi 2023 EPS a 2024 EPS, tedy už dost ujel vlak. Přeji jenom ta akcie překonala většinu mag 7 akcií a má 2x výnos za 1Y, než Microsoft a 3x více než stádní akcie Apple. Potenciál tam pořád je, doufejme však pro klasický říjnový propad akcií, jako loni a koupit to blíže 2023 EPS x 10Y PE average.
Každopádně tyto firmy byly jen ukázkový případ, na jaký typ akcie se zaměřit pro potenciál na rychlý růst. Na 2025 bude zase ten list firem s očekávaným silným růstem a valuací ještě za 2024 EPS jiný. Chce to občas projít celý list S&P 500 a hledat tyto příležitosti.
The chart-reading technique actually works. Peter Lynch, (z knihy Beating the Street, postscript.) 1993
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Az na neco pri svem vrtani narazis, podel se o to zde prosim, czhuntere Z meho PF vypada hezky pro 2025 CC, GILD...czhunter píše: ↑24 črc 2024 12:44Pokud tě tuze zajímají výnosy nad 50% či nad 30%, tak se ve Fastgraphs dívej po firmách, které mají odhadovaný silný růst na aktuální či následující rok ale stále se obchodují za EPS roku předešlého a tento silný růst pro aktuální rok tak není ještě vůbec zaceněn. Nedávný příklad budiž Morgan Stanley, kde byl odhad na růst nad 30% pro 2024 a v říjnu 2023 to nebylo zaceněno. Pak je z toho 50% total return.
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Okay, dám to sem až to najdu.
Jinak v roce 2021 jsme se tu bavili o BMW a já proti nim varoval, protože mají velkou část zisků z Číny. Můj scénář se začíná naplňovat a zahraniční automobilky začínají být decimovány moderními a lepšími čínskými elektrickými auty a většina bude do 5 let v Číně nucena odejít a zbankrotovat. To ani nejsou moje slova, ale slova Boba Lutze, dřívějšího chairmana GM a legendu automobilismu, který stojí například za legendárním vozem Dodge Viper.
Podíl aut do zásuvky už prý v Číně minulý měsíc dosáhl 50% a tržní podíl zahraničních automobilek padá volným pádem. Hnědé mozky ve vedení těchto automobilek zaspali dobu a jsou to dnes Nokie automobilismu.
Tržní podíl mezi lety 2020-2024 je v grafu níže. Třeba takový GM se propadl ze 4 milionů vyrobených aut někdy v roce 2018 na pouhých 1,8 milionu a propadl se po 20 letech prvně do ztráty v Číně.
Čína je o velký kus největší automobilový trh světa a každé třetí auto se prodá v Číně. Především německé automobilky pak mají 30-50% zisků z Číny, tedy obzvláště mají hlavu na špalku.
BYD se pravděpodobně stane příští rok 4. největší automobilkou světa a vyrazili na tažení za světovou dominanci. Letos by měli začít vyrábět druhou generaci jejich revoluční blade baterie, která by měla opět posunout EV o obrovský kus dopředu, slibují kapacitu postačující na 1000 km teoretický dojezd, lehčí, levnější a prostě ve všem lepší.
https://carnewschina.com/2024/04/08/byd ... this-year/
Vozy jako Zeeker 001 jsou jak z jiné planety, aneb jak říká článek na Garáž.cz, doslova se vysmívají konkurenci. V Číně za 900 tisíc s výkonem 800 koní a 0-100 za 3,3s. Nabití baterie z 10 na 80% za 12 minut s papírovým dojezdem 675km. Tedy konečně už i VSBrok může jet až do Chorvatska bez zastavení, za 12 minut nabít a jet zpátky do ČR. Teď si představme dojezdy za 10 let. Když už jsme u dojezdu, BYD představil hybrid s dojezdem 2000km a spotřebou 3,7L. Cenovka 20-27k USD.
https://carnewschina.com/2024/08/08/byd ... fficiency/
Po pravdě mít v Evropě EV za ceny co jsou v Číně, tak jsou evropské automobilky do roka kaput.
Není tak překvapení, že BMW od roku 2021 výnos do 5% ročně včetně dividendy, po započtení daně na dividendu to maximálně tak stačilo pokrýt půlku inflace. Poslední 4 roky taky pokles či stagnace zisků. Doporučil to Ladislav, tedy nepřekvapivě je to Ladislavovská akcie. Dostane svojí dividendu a je spokojený. Kdyby koupil místo BMW státní dluhopis USA, měl by na stejno a bez rizika.
Moje rada z tohoto zní, nikdy si nenechávejte vymývat mozek médii a jedna bába povídala a řiďte se fakty. Třeba média letos stále žvaní a pumpují kolaps prodejů EV. Dle ChatGPT se ale letos čeká růst prodaných EV o 50%. Tolik realita versus srágory produkované ropnou mafií podplacených medií.
Jinak v roce 2021 jsme se tu bavili o BMW a já proti nim varoval, protože mají velkou část zisků z Číny. Můj scénář se začíná naplňovat a zahraniční automobilky začínají být decimovány moderními a lepšími čínskými elektrickými auty a většina bude do 5 let v Číně nucena odejít a zbankrotovat. To ani nejsou moje slova, ale slova Boba Lutze, dřívějšího chairmana GM a legendu automobilismu, který stojí například za legendárním vozem Dodge Viper.
Podíl aut do zásuvky už prý v Číně minulý měsíc dosáhl 50% a tržní podíl zahraničních automobilek padá volným pádem. Hnědé mozky ve vedení těchto automobilek zaspali dobu a jsou to dnes Nokie automobilismu.
Tržní podíl mezi lety 2020-2024 je v grafu níže. Třeba takový GM se propadl ze 4 milionů vyrobených aut někdy v roce 2018 na pouhých 1,8 milionu a propadl se po 20 letech prvně do ztráty v Číně.
Čína je o velký kus největší automobilový trh světa a každé třetí auto se prodá v Číně. Především německé automobilky pak mají 30-50% zisků z Číny, tedy obzvláště mají hlavu na špalku.
BYD se pravděpodobně stane příští rok 4. největší automobilkou světa a vyrazili na tažení za světovou dominanci. Letos by měli začít vyrábět druhou generaci jejich revoluční blade baterie, která by měla opět posunout EV o obrovský kus dopředu, slibují kapacitu postačující na 1000 km teoretický dojezd, lehčí, levnější a prostě ve všem lepší.
https://carnewschina.com/2024/04/08/byd ... this-year/
Vozy jako Zeeker 001 jsou jak z jiné planety, aneb jak říká článek na Garáž.cz, doslova se vysmívají konkurenci. V Číně za 900 tisíc s výkonem 800 koní a 0-100 za 3,3s. Nabití baterie z 10 na 80% za 12 minut s papírovým dojezdem 675km. Tedy konečně už i VSBrok může jet až do Chorvatska bez zastavení, za 12 minut nabít a jet zpátky do ČR. Teď si představme dojezdy za 10 let. Když už jsme u dojezdu, BYD představil hybrid s dojezdem 2000km a spotřebou 3,7L. Cenovka 20-27k USD.
https://carnewschina.com/2024/08/08/byd ... fficiency/
Po pravdě mít v Evropě EV za ceny co jsou v Číně, tak jsou evropské automobilky do roka kaput.
Není tak překvapení, že BMW od roku 2021 výnos do 5% ročně včetně dividendy, po započtení daně na dividendu to maximálně tak stačilo pokrýt půlku inflace. Poslední 4 roky taky pokles či stagnace zisků. Doporučil to Ladislav, tedy nepřekvapivě je to Ladislavovská akcie. Dostane svojí dividendu a je spokojený. Kdyby koupil místo BMW státní dluhopis USA, měl by na stejno a bez rizika.
Moje rada z tohoto zní, nikdy si nenechávejte vymývat mozek médii a jedna bába povídala a řiďte se fakty. Třeba média letos stále žvaní a pumpují kolaps prodejů EV. Dle ChatGPT se ale letos čeká růst prodaných EV o 50%. Tolik realita versus srágory produkované ropnou mafií podplacených medií.
The chart-reading technique actually works. Peter Lynch, (z knihy Beating the Street, postscript.) 1993
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Taková technická k tomu, že chatgpt něco tvrdí. To je iterativní jazykový model, nic netvrdí, čerpá z toho, co posbíral po netu. A pokud říká, že se čeká 50% růst, tak tyhle informace interpoloval především z těch médií. Tak zřejmě všechna média nepredikují kolaps.
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Hmmm tak EPS BMW jde nadále do sraček. -13% odhad od mé poslední kontroly. Díky za tip!! Jsem tam sice v usmoleném plusu 22%, ale budu tu pozici muset zlikvidovat.
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Tak je to odpověď od ChatGPT a bez uvedení zdroje, tedy technicky to ChatGPT tvrdí a kde k tomu přišel už je jeho věc. Krom médií používá data od agentur, neziskovek atd.
Ano, promile médií kolaps EV nepredikuje a používá fakta, ale hlavní média ne. Asi se to nehodí do krámu jejich miliardářským vlastníkům a co si budeme povídat, negativní články o EV přitahují prokliky. Fakta ne.
Tedy například o Evropě píše ChatGPT toto:
"The growth of electric vehicle (EV) sales in Europe for 2024 is expected to continue its strong upward trajectory.
Market Share: EVs are expected to continue increasing their market share of new car sales. In 2023, EVs made up around 20-25% of new car sales in Europe, and this percentage is expected to rise to 30-35% in 2024.
Total Sales: The total number of EVs sold in Europe could surpass 3 million units in 2024, up from about 2.6 million units in 2023. This represents a growth rate of approximately 15-20%.
In summary, BEVs are projected to experience robust growth in Europe in 2024, with estimates pointing to a year-over-year increase of around 23-24%, driven by multiple market factors.
"
Tedy dle většiny médií a hnědých mozků EV trh kolabuje, nikdo to nechce a podobný blbosti. Pravý opak bude pravdou a prodeje EV v Evropě zdá se budou pokračovat v dvouciferném růstu a ChatGTP očekává 30-35% prodaných aut už bude do zásuvky v letošním roce. Třetina nových aut v Evropě už nikdy nepojede k benzínce nebo mnohem méně, v případě hybridů.
Tady je "kolaps" EV aut v grafu a jak je nikdo nechce:
V době mizerných světových prodejů aut, dosáhnou EV 20+% růst na většině trzích a to je velký úspěch. O to větší důvod, proč jsou legacy car makers po krk v problémech.
Nakonec konec západních značek v Číně v číslech. A po ovládnutí Číny půjdou po každém trhu světa, kde západní značky dominovaly po desetiletí, Thajsko, Austrálie, Vietnam, Mexico, EU. BYD plánuje postavit tucty nových továren po celém světě.
The chart-reading technique actually works. Peter Lynch, (z knihy Beating the Street, postscript.) 1993
Re: 4- 2-morpholin-4-yl-2-oxoethoxy phenyl amine - купить онлайн в интернет-магазине химмед
Staníku a VSBroku, asi je načase začít manuálně schvalovat registrace. Stejně zde moc lidí nepřibývá, tak to žádná velká robota nebude.
Jinak většina "příspěvků" budou naprogramované ruské pííče.
Jinak většina "příspěvků" budou naprogramované ruské pííče.
- StanikKolarik
- Investor
- Příspěvky: 599
- Registrován: 23 úno 2019 17:35
- Bydliště: Zlín
Re: 4- 2-morpholin-4-yl-2-oxoethoxy phenyl amine - купить онлайн в интернет-магазине химмед
tyhle systémové věci musí Ondřej a VSBrok
dokonce ani BANy nebo schvalování příspěvků (ano, mluvím o L.) technicky moc nefungují...
takže já to hlídám a jednou za pár dní, když se objeví i něco jiného než SPAMy, tak to promažu
dokonce ani BANy nebo schvalování příspěvků (ano, mluvím o L.) technicky moc nefungují...
takže já to hlídám a jednou za pár dní, když se objeví i něco jiného než SPAMy, tak to promažu
Portfolio: ABBV, ADM, AZN, B4B, BAS, BGS, BP, BTI, BTQ, CAH, CCL, ČEZ, EIX, ERIC, GILD, GSK, HLN, IBM, IRM, KOFOLA, LYB, MAIN, MBT, NNDM, NWL, OHI, ORI, PFE, PPL, PRU, RC, RIO, RITM, SAN, SHEL, T, UL, UNM, VIA, VIV, VNTR, VOD, VZ, WBD, WRK,