Povídání o všem možném a nemožném..
Moderátor: VSbrok
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Kuci, ještě vás to baví? To už je pomalu jak přeměřování piňďourů ve školce.
To vlákno je už díky vám naprosto zaplevelený a nepřehledný. Jestli by nestálo za to si to vaše rozšlapávání báboviček přesunout do soukromejch zpráv, ať tu není takovej balast. Co říkáte?
To vlákno je už díky vám naprosto zaplevelený a nepřehledný. Jestli by nestálo za to si to vaše rozšlapávání báboviček přesunout do soukromejch zpráv, ať tu není takovej balast. Co říkáte?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 207
- Registrován: 23 led 2021 19:48
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 6 times
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Nevim, treba aspon neco, co tu zaznelo, nekoho zaujme.
Ja myslim, ze tady to aspon odpovida nazvu topicu, vedle je to horsi, uznavam. :)
Kazdopadne reflektuji co pises, pokud to uzivatele naopak odrazuje, tak je treba timto na foru neobtezovat. Pardon a diky za zpetnou vazbu.
Ja myslim, ze tady to aspon odpovida nazvu topicu, vedle je to horsi, uznavam. :)
Kazdopadne reflektuji co pises, pokud to uzivatele naopak odrazuje, tak je treba timto na foru neobtezovat. Pardon a diky za zpetnou vazbu.
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Rozhodně souhlasím, že jsem možná sám a ostatní to zajímá a najdou si v tom zajímavé informace.
Já osobně se v tom kvantu "překřikování se" ztrácím a z toho důvodu už to ani nečtu.
Já osobně se v tom kvantu "překřikování se" ztrácím a z toho důvodu už to ani nečtu.
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Nebaví a nikdy nebavilo a proto jsem dal Volnicka do blokovaných a naštěstí ty jeho blbosti (jasně vysvětlené Buffettem) jako kupovat value při růstu sazeb, už nikdy nemusím číst.
5Y růst EPS pro index S&P 500 je 10,31%. Kapitálový výnos indexu za stejné období je 10,08%. Peter Lynch měl pravdu. Ostatní jsou jen kecy. Sazby, očekávání sazeb, konstelace hvězd, kdo je prezident apod je nepodstatné. Kde bude EPS indexu za 10-20 let, tam bude cena indexu. I proto nekupujeme levné akcie bez růstu, kvůli zvyšování sazeb. Kupujeme takové akcie, které budou za 10 let mít vyšší EPS než dnes a dostaneme k tomu ideálně dividendu.
Fakta jsou jasná a snadno historicky ověřitelná. Díky Fastgraphs je ověření si slov Petera Lynche snadné jako nikdy předtím. Vůbec ta arogantnost některých lidí argumentovat se slovy Petera Lynche, asi nejuznávanějšího manažera podílových fondů historie je zarážející. Pokud Lynch řekne, že akcie Coca-Cola EPS 30x a cena akcie 30x tak ať si volnicko strčí to svoje propad ceny akcie o 50% při zdvojnásobení EPS strčí za klobouk. Ať mi najde, kdy naposledy vzrostlo EPS S&P 500 o 100% a cena akcie se propadla o 50%. A nemusí to být růst jen za jeden rok, ale i kumulovaný.
5Y růst EPS pro index S&P 500 je 10,31%. Kapitálový výnos indexu za stejné období je 10,08%. Peter Lynch měl pravdu. Ostatní jsou jen kecy. Sazby, očekávání sazeb, konstelace hvězd, kdo je prezident apod je nepodstatné. Kde bude EPS indexu za 10-20 let, tam bude cena indexu. I proto nekupujeme levné akcie bez růstu, kvůli zvyšování sazeb. Kupujeme takové akcie, které budou za 10 let mít vyšší EPS než dnes a dostaneme k tomu ideálně dividendu.
Fakta jsou jasná a snadno historicky ověřitelná. Díky Fastgraphs je ověření si slov Petera Lynche snadné jako nikdy předtím. Vůbec ta arogantnost některých lidí argumentovat se slovy Petera Lynche, asi nejuznávanějšího manažera podílových fondů historie je zarážející. Pokud Lynch řekne, že akcie Coca-Cola EPS 30x a cena akcie 30x tak ať si volnicko strčí to svoje propad ceny akcie o 50% při zdvojnásobení EPS strčí za klobouk. Ať mi najde, kdy naposledy vzrostlo EPS S&P 500 o 100% a cena akcie se propadla o 50%. A nemusí to být růst jen za jeden rok, ale i kumulovaný.
The chart-reading technique actually works. Peter Lynch, (z knihy Beating the Street, postscript.) 1993
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
MG připravuje na rok 2024 elektrický roadster Cybester. Musím říci, že už dlouho jsem neviděl takto pěkné auto. Třeba od BMW dokonce nikdy. Nemít děti a nebýt jako většina milionářů šetrný, tak jdu do něj.
https://youtu.be/C0K7fg2YkYA
Zrychlení jako top Italská superauta. Cenovku očekávám jako zlomek jejich ceny. A pak že prý EV jsou drahá...
V létě pak míří do Evropy Xpeng P7, což podle velice zkušených recenzentů viz video níže je Tesla Model S za cenu vstupního Modelu 3. Automobilka, co neexistovala před 4 roky a dnes dělá lepší EV, než BMW. I proto je video nazvané "Toto auto ukazuje, jak moc velký má Čína náskok". Na závěr videa pěkně řekli, že jestli se dívá nějaký CEO tradiční automobilky, tak mu přeje klidné spaní...
https://youtu.be/mpD4SiOtLxU
Elektrické taxíky berou Londýn útokem, jak se zase dozvíme ve videu od německé veřejnoprávní televize DW. 50% taxíků v Londýně je dnes elektrických a taxikář, co jezdí s taxíky v Londýně cca 25 let si je nemůže vynachválit. Pro svoji plynulost, snadnost řízení či tichost. Tak moc, že to opakuje asi 10x dokola. Tedy to odpovídá extrémně pozitivním ohlasům řidičů elektrických školních autobusů v USA, řidičů elektrických dodávek Rivian vlastněných Amazonem apod.
https://youtu.be/BfcwtCr47iE
První masově vyráběný vůz se sodíkovou baterií, BYD Seagull, právě vyjíždí z výrobních linek. Cena v Číně pouhých 11k USD, baterie nehořlavá, neobsahuje vzácné kovy těžené dětmi v Africe, z 99% recyklovatelná pro nové použití. Prakticky nulový pokles kapacity i při -20°C. Životnost baterie odhadována cirka na 600 tisíc km. Nabíjení do plna za pár minut. Cena sodíkových baterií pro malé vozy v blízké budoucnosti odhadována na kolem 30 tisíc Kč. Tedy miliony a miliony ujetých km s jedním vozem za minimální náklady jsou tak pravděpodobná blízká budoucnost. Zase jednou vyhrál technologický pokrok nad hospodskými řečmi.
https://youtu.be/79SVhOTEZjM
Další od televize DW je 1500 km dlouhá cesta napříč Čínou do nejdrsnějších míst Číny ve voze Nio. Teploty až -40°C během cesty. Celkově je zajímavé, jak je německá veřejnoprávní televize DW roky tak dobře reportující o trendu EV, zatímco němečtí výrobci aut zaspali a teď dostávají jeden kopanec za druhým od EV.
https://youtu.be/C13SA9QZC7Q
Nakonec mě zaujal stále rostoucí trend přestavby klasických aut na EV. Zájem je takový, že firma ve videu od CNBC má zakázek na 4-5 let dopředu. Místo pomalého, nespolehlivého a smradlavého spalovacího motoru dají pohony i baterie z Tesly do klasických aut jako jsou stará Porche. Dost to stojí, ale dát na budku novému Ferrari v 20 let starém autě je slušný zážitek.
https://youtu.be/2uPRvM-v-jk
No podle mě vozy jako MG Cybester kopnou odpůrce EV přímo do gulí a výroky VSBroka, jak se svět od těch hrozných EV zase vrátí ke starým dobrým smradivým spalovacím motorům si tipuji nebude stárnou dobře.
https://youtu.be/C0K7fg2YkYA
Zrychlení jako top Italská superauta. Cenovku očekávám jako zlomek jejich ceny. A pak že prý EV jsou drahá...
V létě pak míří do Evropy Xpeng P7, což podle velice zkušených recenzentů viz video níže je Tesla Model S za cenu vstupního Modelu 3. Automobilka, co neexistovala před 4 roky a dnes dělá lepší EV, než BMW. I proto je video nazvané "Toto auto ukazuje, jak moc velký má Čína náskok". Na závěr videa pěkně řekli, že jestli se dívá nějaký CEO tradiční automobilky, tak mu přeje klidné spaní...
https://youtu.be/mpD4SiOtLxU
Elektrické taxíky berou Londýn útokem, jak se zase dozvíme ve videu od německé veřejnoprávní televize DW. 50% taxíků v Londýně je dnes elektrických a taxikář, co jezdí s taxíky v Londýně cca 25 let si je nemůže vynachválit. Pro svoji plynulost, snadnost řízení či tichost. Tak moc, že to opakuje asi 10x dokola. Tedy to odpovídá extrémně pozitivním ohlasům řidičů elektrických školních autobusů v USA, řidičů elektrických dodávek Rivian vlastněných Amazonem apod.
https://youtu.be/BfcwtCr47iE
První masově vyráběný vůz se sodíkovou baterií, BYD Seagull, právě vyjíždí z výrobních linek. Cena v Číně pouhých 11k USD, baterie nehořlavá, neobsahuje vzácné kovy těžené dětmi v Africe, z 99% recyklovatelná pro nové použití. Prakticky nulový pokles kapacity i při -20°C. Životnost baterie odhadována cirka na 600 tisíc km. Nabíjení do plna za pár minut. Cena sodíkových baterií pro malé vozy v blízké budoucnosti odhadována na kolem 30 tisíc Kč. Tedy miliony a miliony ujetých km s jedním vozem za minimální náklady jsou tak pravděpodobná blízká budoucnost. Zase jednou vyhrál technologický pokrok nad hospodskými řečmi.
https://youtu.be/79SVhOTEZjM
Další od televize DW je 1500 km dlouhá cesta napříč Čínou do nejdrsnějších míst Číny ve voze Nio. Teploty až -40°C během cesty. Celkově je zajímavé, jak je německá veřejnoprávní televize DW roky tak dobře reportující o trendu EV, zatímco němečtí výrobci aut zaspali a teď dostávají jeden kopanec za druhým od EV.
https://youtu.be/C13SA9QZC7Q
Nakonec mě zaujal stále rostoucí trend přestavby klasických aut na EV. Zájem je takový, že firma ve videu od CNBC má zakázek na 4-5 let dopředu. Místo pomalého, nespolehlivého a smradlavého spalovacího motoru dají pohony i baterie z Tesly do klasických aut jako jsou stará Porche. Dost to stojí, ale dát na budku novému Ferrari v 20 let starém autě je slušný zážitek.
https://youtu.be/2uPRvM-v-jk
No podle mě vozy jako MG Cybester kopnou odpůrce EV přímo do gulí a výroky VSBroka, jak se svět od těch hrozných EV zase vrátí ke starým dobrým smradivým spalovacím motorům si tipuji nebude stárnou dobře.
The chart-reading technique actually works. Peter Lynch, (z knihy Beating the Street, postscript.) 1993
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 207
- Registrován: 23 led 2021 19:48
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 6 times
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Zajimave, pritom jeste nedavno psal czhunter, ze ferova cena indexu je P/E 15, pac to rika Chuck.
Nyni uz to je 20 a na procento to tedy sedi, vcetne vztahu k EPS. Co naplat, ze by zacatkem roku takto srovnani naopak nevyslo..
Ja nikomu nevycitam, ze se plete, jen je chucpe se potom tvarit, ze jsme to vlastne trefili. Pritom staci zalistovat par stranek dozadu.
Coz ostatne doporucuji udelat i pro blogy ruznych analytiku (vcetne Chucka). Urcite se dozvite zajimave veci.
treba v zari sp500 3900
Jinak tohle me pobavilo.
Nyni uz to je 20 a na procento to tedy sedi, vcetne vztahu k EPS. Co naplat, ze by zacatkem roku takto srovnani naopak nevyslo..
Ja nikomu nevycitam, ze se plete, jen je chucpe se potom tvarit, ze jsme to vlastne trefili. Pritom staci zalistovat par stranek dozadu.
Coz ostatne doporucuji udelat i pro blogy ruznych analytiku (vcetne Chucka). Urcite se dozvite zajimave veci.
treba v zari sp500 3900
nebo v rijnu sp500 3900, Microsoft 232czhunter píše: ↑04 zář 2022 09:09Stejně se nakonec ukáže, že se unáhlil každý se vším, protože stále máme nějakých 30-50% dolů na hodnoty posledních medvědích trhů. Stále je S&P 500 i po 20% propadu na hodnotách P/S, jaké měl index na samém vrcholu internetové bubliny v roce 2000. A z této hodnoty P/S v roce 2000 klesl trh o 50%. Stále je dnes trh velice předražený, dle výnosové křivky, inflace a průzkumu spotřebitelské nálady na 99% teprve přijde recese a mnohem větší propad akcií, než byl v červenci. Je to jen můj názor, nikomu ho nenutím, je však založen na historii.
I tady jsem smirlivy, klidne to muze byt za mesic vsechno jinak. Za me je ten rust az moc slunickovy. Takze vsem hodne stesti, cas hraje nakonec pro nas.czhunter píše: ↑30 říj 2022 15:22Každopádně pohled do historie říká, že po medvědím trhu roku 2000 trvalo 12 let být na nule a po roce 2007 trvalo 6 let být na nule na trvalo pro index a jen za cenu Biliónů Dolarů stimulů. Tedy nějaký fičák nahoru bych moc neočekával, spíše tu mrtvou dekádu. Index S&P 500 má stále vyšší P/S, než měl na vrcholu internetové bubliny. I P/E z letošního dna je nejvyšší v historii v porovnání s ostatními dny medvědích trhů. Na dno to zatím fakt nevypadá, spíše na další sucker rally. Za chvíli máme další zvýšení sazeb FEDu, výsledky FAANGT až na Apple špatné až katastrofa. Valuace stále extrémní. Microsoft se prodává za cenu ke cash-flow na úrovni vrcholu 2000 bubliny a poté se propadl o 60%.
Jinak tohle me pobavilo.
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Podíl na dovozu čínských vozů do Německa se zvýšil z loňských 7,8% na 28,2% ve srovnání YoY.
Naopak vývoz německých automobilů do Číny proti loňskému prvnímu čtvrtletí klesl o 23,9 procenta.
Čínské automobilky podle dostupných údajů exportovaly do světa za rok 2022 kolem dvou milionů automobilů, což byl čtyřnásobek oproti roku 2020. Při současném tempu se pak očekává, že za rok 2023 už půjde o tři miliony automobilů.
https://www.auto.cz/cinske-elektromobil ... bil-148705
Aneb jak zvolala Růžičková ve Slunce seno... Už je to tady, už je to tady....
Bukvice ve vedení západních automobilek si nechali utéct náskok a zkušenosti ve výrobě aut nastřádaný za 130 let, nechali vše okopírovat Číňany ve společných výrobních závodech a pak je nechali stát se lídry v EV. Jak říkám, bukvice na diskuzních fórech jsou jedna věc, ale bukvice ve vedení ČNB a ve vedení hlavního odvětví v ČR je věc druhá. No co, západ přežil pád výroby elektrospotřebičů, přežije snad i pád automobilek. Čína je pak skoupí, jako MG, Volvo a Lotus.
Mezitím Toyota se vzbudila z hrobu a opět slibuje vozy se Solid State baterií od roku 2027. S dojezdem kolem 1200 km a nabíjecím časem 10 minut. Bohužel zatímco Toyota slibuje, Číňanům už začínají vyjíždět z fabrik letos. Po roce 2028 zase Toyota slibuje vylepšenou generaci prvních solid state s dojezdem 1500 km. V mezičase od roku 2026 chce nabídnout vylepšenou lithiovou baterii s 50% větším dojezdem, než má dnešní Bz4X. Plánovaný dojezd 1000 km, při 20% snížení ceny, oproti dnešním bateriím. Ale je to Toyota, tedy sliby chyby a podvody na zákazníka, zatímco CATL doručuje, co slíbil.
https://www.thedrive.com/news/toyotas-p ... s-of-range
Naopak vývoz německých automobilů do Číny proti loňskému prvnímu čtvrtletí klesl o 23,9 procenta.
Čínské automobilky podle dostupných údajů exportovaly do světa za rok 2022 kolem dvou milionů automobilů, což byl čtyřnásobek oproti roku 2020. Při současném tempu se pak očekává, že za rok 2023 už půjde o tři miliony automobilů.
https://www.auto.cz/cinske-elektromobil ... bil-148705
Aneb jak zvolala Růžičková ve Slunce seno... Už je to tady, už je to tady....
Bukvice ve vedení západních automobilek si nechali utéct náskok a zkušenosti ve výrobě aut nastřádaný za 130 let, nechali vše okopírovat Číňany ve společných výrobních závodech a pak je nechali stát se lídry v EV. Jak říkám, bukvice na diskuzních fórech jsou jedna věc, ale bukvice ve vedení ČNB a ve vedení hlavního odvětví v ČR je věc druhá. No co, západ přežil pád výroby elektrospotřebičů, přežije snad i pád automobilek. Čína je pak skoupí, jako MG, Volvo a Lotus.
Mezitím Toyota se vzbudila z hrobu a opět slibuje vozy se Solid State baterií od roku 2027. S dojezdem kolem 1200 km a nabíjecím časem 10 minut. Bohužel zatímco Toyota slibuje, Číňanům už začínají vyjíždět z fabrik letos. Po roce 2028 zase Toyota slibuje vylepšenou generaci prvních solid state s dojezdem 1500 km. V mezičase od roku 2026 chce nabídnout vylepšenou lithiovou baterii s 50% větším dojezdem, než má dnešní Bz4X. Plánovaný dojezd 1000 km, při 20% snížení ceny, oproti dnešním bateriím. Ale je to Toyota, tedy sliby chyby a podvody na zákazníka, zatímco CATL doručuje, co slíbil.
https://www.thedrive.com/news/toyotas-p ... s-of-range
The chart-reading technique actually works. Peter Lynch, (z knihy Beating the Street, postscript.) 1993
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 207
- Registrován: 23 led 2021 19:48
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 6 times
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Sesly se mi tu dve veci ke sdileni.
1) Parkrat se tu resila NVIDIA a jeji oceneni. Mne se ted zda draha, ale nemam nastudovano, tedy ani zadny silny nazor.
Tohle je ale poucny zpusob, jak se nekdo snazi nekdo dobrat toho, jaka je ferova cena.
https://aswathdamodaran.blogspot.com/20 ... vidia.html
Tedy nikoliv, ze se podivame na stejny graf jako ostatni a rekneme, ze historicke PE je i budouci PE a pokud ne, tak se trh myli. Tak to muze byt, ale nemusi. Spis nemusi u firem, kde se rychlost rustu muze zasadne menit.
Zalezi na diskontovanych budoucich ziscich. Ty bohuzel nevime, ale treba nekoho inspiruje zpusob, jaky se k tomu autor snazi dojit.
Mimochodem, aby nam valuace sedela na soucasnou cenu akcie, tak se bavime o zdesetinasobeni aktualniho revenue do 10 let (za predpokladu zvoleneho marginu, nakladu kapitalu a rustu po 10 letech)
2) Shodou okolnosti na me vyskocila diplomka, kde se autor snazi o analyzu LMT, coz je druha zde casto casto zminovana firma. Vedleho toho to je hezke intro k ocenovacim modelum. Btw profesora Damodaran z predchoziho odkazu tam hojne cituje. Vyhoda pri cteni akademickych praci je, ze autor musi zdrojovat a nejak kultivovane pracovat s daty. Ne si jen vyzobavat rozinky, co se zrovna hodi a manipulovat s cisly.
https://is.muni.cz/th/rywji/Vliv_Rusko- ... Michal.pdf
Tedy snad i toto nekoho zaujme, ale popravde je toho hodne, neni to na jeden vecer. Spis kdyby se nekdo zrovna zajimal o ocenovani nebo LMT, tak si strihnout konkretni kapitolu.
1) Parkrat se tu resila NVIDIA a jeji oceneni. Mne se ted zda draha, ale nemam nastudovano, tedy ani zadny silny nazor.
Tohle je ale poucny zpusob, jak se nekdo snazi nekdo dobrat toho, jaka je ferova cena.
https://aswathdamodaran.blogspot.com/20 ... vidia.html
Tedy nikoliv, ze se podivame na stejny graf jako ostatni a rekneme, ze historicke PE je i budouci PE a pokud ne, tak se trh myli. Tak to muze byt, ale nemusi. Spis nemusi u firem, kde se rychlost rustu muze zasadne menit.
Zalezi na diskontovanych budoucich ziscich. Ty bohuzel nevime, ale treba nekoho inspiruje zpusob, jaky se k tomu autor snazi dojit.
Mimochodem, aby nam valuace sedela na soucasnou cenu akcie, tak se bavime o zdesetinasobeni aktualniho revenue do 10 let (za predpokladu zvoleneho marginu, nakladu kapitalu a rustu po 10 letech)
2) Shodou okolnosti na me vyskocila diplomka, kde se autor snazi o analyzu LMT, coz je druha zde casto casto zminovana firma. Vedleho toho to je hezke intro k ocenovacim modelum. Btw profesora Damodaran z predchoziho odkazu tam hojne cituje. Vyhoda pri cteni akademickych praci je, ze autor musi zdrojovat a nejak kultivovane pracovat s daty. Ne si jen vyzobavat rozinky, co se zrovna hodi a manipulovat s cisly.
https://is.muni.cz/th/rywji/Vliv_Rusko- ... Michal.pdf
Tedy snad i toto nekoho zaujme, ale popravde je toho hodne, neni to na jeden vecer. Spis kdyby se nekdo zrovna zajimal o ocenovani nebo LMT, tak si strihnout konkretni kapitolu.
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
1.) ano je drahá, proto insideři prodali akcie za 100M jen od začátku roku.
2. LMT se obchoduje skoro na Dolar přesně za 5Y a 10Y průměr P/E vynásobený ziskem EPS na rok 2023, jak ukazuje graf ty rozinko.
Akademici se dělají hrozně důležití a budou dělat složité výpočty podle složitých vzorců. Protože kdyby Damoradan přišel na přednášku, řekl, že valuace akcie je EPS x P/E a takto to funguje posledních 150 let a ukončil přednášku, tak by nevypadal tak důležitě a Volnickove by mu to tolik nežrali. Zase by mu tolik studentů nespalo na přednáškách a nekecalo do toho. Schválně jsem koukal na jednu jeho přednášku a trvalo asi 5 minut vůbec publikum utišit a v půlce videa jsem usnul.
Diplomku k ocenění LMT číst nebudu, ale doufám, že autor došel ke stejnému závěru jako Fastgraphs, jinak školy vyprodukovaly dalšího neschopného študenta.
Edit: Pokud se podíváme na insider selling Nvidie posledních 3 let, tak insideři masivně prodávali za stovky milionů ve třech hlavních obdobích a to Q3 2020, Q4 2021/Q1 2022 a Q2 2023. Tyto období velkých prodejů managementu jsem zakroužkoval ve grafu z Fastgraphs. Jak vidíme, insideři vždy prodávali za vysokých valuací. Insideři ví velice dobře, kdy je akcie drahá a vyhnaná hype a proto prodávají. Taky si všimněte, že v Q3 a Q4 2022, kdy byla akcie oceněna férově neprodali nic. Jsou pěkně mazaní, na rozdíl od Cathie Wood, která prodala vše v lednu 2023. Asi taky nepředplácí Fastgraphs jako Volnicko.
2. LMT se obchoduje skoro na Dolar přesně za 5Y a 10Y průměr P/E vynásobený ziskem EPS na rok 2023, jak ukazuje graf ty rozinko.
Akademici se dělají hrozně důležití a budou dělat složité výpočty podle složitých vzorců. Protože kdyby Damoradan přišel na přednášku, řekl, že valuace akcie je EPS x P/E a takto to funguje posledních 150 let a ukončil přednášku, tak by nevypadal tak důležitě a Volnickove by mu to tolik nežrali. Zase by mu tolik studentů nespalo na přednáškách a nekecalo do toho. Schválně jsem koukal na jednu jeho přednášku a trvalo asi 5 minut vůbec publikum utišit a v půlce videa jsem usnul.
Diplomku k ocenění LMT číst nebudu, ale doufám, že autor došel ke stejnému závěru jako Fastgraphs, jinak školy vyprodukovaly dalšího neschopného študenta.
Edit: Pokud se podíváme na insider selling Nvidie posledních 3 let, tak insideři masivně prodávali za stovky milionů ve třech hlavních obdobích a to Q3 2020, Q4 2021/Q1 2022 a Q2 2023. Tyto období velkých prodejů managementu jsem zakroužkoval ve grafu z Fastgraphs. Jak vidíme, insideři vždy prodávali za vysokých valuací. Insideři ví velice dobře, kdy je akcie drahá a vyhnaná hype a proto prodávají. Taky si všimněte, že v Q3 a Q4 2022, kdy byla akcie oceněna férově neprodali nic. Jsou pěkně mazaní, na rozdíl od Cathie Wood, která prodala vše v lednu 2023. Asi taky nepředplácí Fastgraphs jako Volnicko.
The chart-reading technique actually works. Peter Lynch, (z knihy Beating the Street, postscript.) 1993
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 207
- Registrován: 23 led 2021 19:48
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 6 times
Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Nic ve zlem, ale vubec jsem necekal, ze bys byl cilovka.Diplomku k ocenění LMT číst nebudu
Problem, ze ti to casto nefunguje, pak ale reknes, ze to neni chyba modelu, ale chyba trhu.Protože kdyby Damoradan přišel na přednášku, řekl, že valuace akcie je EPS x P/E a takto to funguje posledních 150 let a ukončil přednášku, tak by nevypadal tak důležitě a Volnickove by mu to tolik nežrali.
Chuck Carnevale píše:Buy Walgreens for high current income and future growth.
Jeden aktualni. Jdu kouknout, zda jsme uz je to tech 80, kdyz je to vsechno tak jasne a snadne. :))
Kazdopadne jsou to jen ruzne modely, zadna evangelia, kazdy si muze volit metodu k ocenovani. Je fajn mit o nich prehled. Napriklad pokud cekame, ze dynamika rustu zisku se bude menit, tak je podivne pocitat s konstatnim P/E (ktere nam rika, jaky ma byt rust). Tedy pokud narozdil od tebe verime, ze trh kouka dal nez dva roky dopredu.