VSBroku kde čerpáš svoje informace? Protože jsi pravidelně mimo realitu a jen zdá se opakuješ něco z pochybných webů typu proruské protievropské propagandy.
95% všech uhelných elektráren v Číně má filtry na redukci znečištění. V Indii jen 10% pro srovnání.bez jakýhokoliv filtru na komínech tam čudí jak o život, takže ty výfuky aut to jen dorazily.
https://www.indiaspend.com/95-of-chinas ... 0-do-26358
Čína je lídr ve veřejné dopravě. Postavila desítky tisíc km rychlovlaků, které stáhly ze silnic desítky až stovky milionů aut a je lídr i v elektrifikaci autobusů a taxi. Být Čína takový blbci, jako USA, tak do dnes nemají ani kilometr rychlovlaků a o 200 miliónů aut na silnicích navíc.
Ekologie jim není u prdele. Ta je u prdele USA, která bojkotuje Pařížskou dohodu a zavedla módu SUV a pickup pro vyšší marže a přesunula výrobu do Číny, takže znečišťují svět lodní dopravou zboží z Číny do USA pro vyšší marže miliardářům. Nejprodávanější auto v USA je po 40 let Ford F-150 pickup, velký jako tank ze druhé světové a dle průzkumů jich 95% nikdy nevidělo terén. V Číně je to malé vozítko do města a EV za 100 tisíc Kč.
Moc vesele ne. Takto vypadal Peking v roce 2014, před zahájením ekologického smýšlení. Máš svobodu cestování, klidně se tam můžeš nastěhovat, když tak zbožňuješ spalování fosilních paliv. Oni je staví, protože nebyla jiná možnost finančně ani technologicky. To je jako říkat, že bezdomovec vesele jí jídlo z popelnice.Jenže to, co se v tý naší zelený EU už jak si neříká je, že číňanovi je nějaká ekologie naprosto u pr... a vesele staví stovky uhelných elektráren, který do těch EV vyrábí elektriku.
https://www.caranddriver.com/features/g ... ing-range/Takže ano, EV jsou super, ALE!!! pro krátké dojezdy po městě, a čekat pak 3 hodiny než by se taková baterie nabila? To je fakt budoucnost, kterou chceme?
Lucid Air dojezd 800 km
Tesla S 600 km
Hyundai Ionic 6 580 km.
Tesla model 3, který cenou dohání vozy Škoda má dojezd 576 km.
Podle statistik je drtivá většina jízd do 30km a auto 23 hodin denně sedí na parkovišti. A to je statistika z USA, kde mají úplně jiné vzdálenosti. A i když tedy pojedu do Chorvatska na dovolenou, tak nepojedu 600 km v kuse, ale zastavím se v Rakousku, Slovinsku na tamní památky a baterii dobiji. Cestovat po ČR nad 300 km jinak než vlakem je stejnak jen lidská hloupost. Máme nejhustší železniční síť v Evropě a cestování stovky kilometrů vlakem je mnohem pohodlnější a bezpečnější.
3 hodiny čekat na nabití? Tesla nabije až 321 km za 15 minut a to má zastaralou baterii. Tedy ani nestačí vystydnout kafe na benzince. Doma se pak instalují jejich nástěnné nabíječky a ty nabijí až 70 km za hodinu. Tedy v ČR bude stačit pro průměrně používané auto do 30 minut nabíjení denně na domácí nabíječce. Nové baterie od Catl nabijí 80% za 15 minut tedy kolem 500 km za 15 min. No a to jedno promile populace, co pravidelně jezdí 800 km bez zastavení v kuse, si holt počká déle na ultra range EV s dojezdem 1000 km a více. Jen by mě zajímalo, jak to děláte, že vás nebolí prdel, ujet 1000 km v kuse bez 15 minut přestávky. Letenky po EU jsou od 300 Kč, tedy fakt nevím, kam jezdíte tak daleko, že se to vyplatí oproti zaplacení za letenku 300-1000 Kč?
Taky nevím, proč ve všem vždy vidíš jen ty negativa. Proč nevidíš i ty pozitiva? Snížení ceny soláru o 90% za 12 let, dojezd EV zdvojnásobující se každé 2-3 roky, cena EV padající volným pádem poslední měsíce a nyní na stejno jako dražší modely spalovacích vozů. Tesla je nyní levnější, než spalovací BMW a dotahuje cenu vozů Škoda. Při poloviční ceně za údržbu vozu dle statistik půjčovny Hertz. Ten vývoj EV za posledních 5 let je neskutečný a stále zrychluje. Já když si vzpomenu na svoje první počítače kolem roku 1998 s cenovkou 200 tisíc, flopy disketou, jen CD čtečkou bez vypalovačky a vytáčeným internetem s rychlostí 56kb/s, tak si nedovedu ani představit, co bude za EV za 20 let. Predikuji dojezdy v mnoha tisících kilometrech, nabíjení do 5 minut a životnost v milionech kilometrů a bezdrátové indukční nabíječky zabudované přímo do parkovacích míst do asfaltu.