EV se prodávají jen a pouze proto, že jsou na to milionové dotace. Jak státům dojdou v EU prachy, tak ty super EV autíčka nebudou stát milion, ale 10 mega a bude po hehe ... co si budem, i ten super-vymytej mozek zeleným šílenstvím se nakonec rozhoduje peněženkou a tím tahle komedie skončí.
Nemáš pravdu, že se jednou vytěžené suroviny dají 100% recyklovat. Podívej se na poslední odhady těžařů (BHP, RIO, apod.)... tam jsou čísla těžby kolik budou schopni těžit v nadcházejících letech a kolik by bylo třeba těžit, pokud by se opravdu tolik EV mělo vyrábět a používat. Dost mě pobavilo, když jeden analytik spočítal, že ten grýndýl by bylo třeba v následujících 5ti letech vytěžit tolik mědi a niklu jako lidstvo vytěžilo za posledních 80 let. Noooo, tak to hodně štěstí!
Zapomeň na to, že by lidi začli chodit po městě pěšky, tam nejsme a ještě dlooooooho, faááááákt dlouho nebudeme. MHD ve velkých městech stále není na takové úrovni, aby tím jezdili "bohatí" lidé a pokud se podíváš 10-20km za Prahu, Brno, Ostravu, Plzeň, do jakéhokoliv města pod 100 tisíc, nedejbože pod 50 tisíc obyvatel, tak zjistíš, že tam jiný způsob jak si "dojít" pro nákup není než auto.
K tomu si přidej, že v ČR, obecně většině Evropy, jsou průměrné teploty většinu roku kolem nuly nebo pod (což se jistě samozřejmě kvůli dopadům spalovacích aut zvýší) a EV jsou téměř nepoužitelné jak teploty klesnou.
A opravdu si někdo myslí, že lidi budou zmrzat 3 hodiny u stojanu, aby si to super-hyper EV nabili?
A za poslední. Většína Evropy vůbec, ale vůbec nemá připravnou elektrickou infrastrukturu na nabíjení takového množtství EV. Jen Pražská energetika odhaduje, že na výstavbu nových kabelů pro EV by bylo JEN V PRAZE! třeba desítek miliard korun! A to máš jen jedno město! Udělat tohle v celoevropském měřítku? uff nooo hodně štěstí ... měď na to není a nebude, lidi na to nejsou a nebudou a finance to samý.
Takže pokud by se nám přeci jen "nějak" podařilo během příštích 10ti let vytěžit dostatek vzácných kovů, sluníčkově-zeleně-šetrně k přírodě, bez dětské otrocké práce a postavit potřebnou infrastrukturu, tak tu furt zbývá taková ta drobnost na konci, tedy pardon na začátku ... a to je kdo a jak tu elektriku vyrobí? Šnobr odhadl, že jen kdyby se teď v ČR vyměnilo 50 % spalovacích aut za EV, tak by bylo třebe postavit 10 dalších Temelínů. DESET! Umí si vůbec někdo představit kolik by to v celoevropském měříku? A kde by to všechno asi tak stálo? Nehledě k tomu, že postavit dneska stabilní, opakuji STABILNÍ, zdroj energie není na rok, natož na 10 let! A pokud si někdo sluníčkatě myslí, že všechny ty EV nakrmí sluneční panely, tak fakt má v hlavě velký vzduchoprázdno, protože EV bude třeba nabíjet především v noci a to tu jak si moc slunce nesvítí. A i když bychom přes den elektriku z panelů chtěli schovat do baterek, tak jsme zas na začátku, kdo a z čeho je vyrobí v potřebném množství, když na to nejsou suroviny, ani výrobní kapacity?
Každopádně je super, že se EU, ve svý zaslepenosti, snaží nahradit 1 % CO2 Evropy, znovu JEDNO, to je jednička a pak je rovnou procento, kdyby to bylo aspoň 10 %, tak by to snad možná někoho zajímalo, ale tohle?
Jeden tanker, který veze zelenej pokrytcům jejich hračky přes moře, vysype do ovzduší 1000 tolik CO2, ale to je samo naprosto OK, bo to jim nesmrdí pod okny, že jo?
Co je fakt postavený na hlavu je, že 705 EU poslanců rohoduje o tom, jak zničí život 450 milionů lidí, zlikviduje průmysl a firmy v EU v nacházejících letech.
Celá tahle šínelost je o to horší, že EU ani není největší znečišťovatel z pohledu toho super špatného CO2. Daleko horší je metan, ale o tom se nesmí mluvit. A samozřejmě ti největší vypouštěči CO2 (Čína, Indie, USA, atd.) si na šílenosti EU mastí kapsu, smějí se až se za pytle peněz vyhozených v EU popadají a na nějaké omezování z vysoka ser**. Na jednu zrušenou uhelnou elektránu v EU připadají desítky nově spuštěných v Číně, ale pšššššt to je přeci OK, bo to je až na tý druhý straně zeměgule. Vlastně moment, není ta zaměgula vlastně kulatá a jenom jedna? Tak jako to CO2 z Číny nedoletí do EU? Neeeee to určitě neééé, to budou nějaký deziformace určitě, že jo!
Ano, v malém měříku to bude použitelný - jako právě autobusy pro lokální přepravu, když se ty autobusy při dojetí na konečnou mohou před dálším okruhem nabít z nejbližší transformační stanice připojené na vysoké napětí. Jenže tohle u osobních aut fakt dnes není možný a ještě hodně dlouho nebude.
BYD z tohodle pohledu vypadá dobře, asi vezmu pár kusů do ZOO jako spekulaci.
Ale v celovropském měříku je to prostě utopie. No, ale voni nám to soudruzi z brusele ukážou.
Jen si tak říkám, že centrální plánování a rozhodování už jsme tu jednou zažili (30 let) a jak to dopadlo. Čím se asi bude zvonit příště, doufám jen, že ne střelnýma zbraněma.
Nechci bejt škarohlíd, my to zelený šílenství prosadíme, i kdyby všechny firmy měli z EU odejít, půlka Evropy měla bejt nezaměstnaná a na chleba nebylo!