To pak pozor na všechny továrny a podobně tam to může být časem podobné. Už dnes ty tlaky jsou na kde koho díky povolenkám nebo ne? Myslím, že už tak musely hrábnou firmy do svých kapes. A jak píšeš bude hůř, každý motorista to vidí když jde jednou za dva roky na emise. Tož hlavně ať je všechno ECO a když ne tak si kup povolenku. Kde ty prachy potom končí? Není lepší nechat ty prachy firmě aby je investovala do snížení emisí? Celý tenhle byznys mi přijde na hlavu postavený.Pavel píše: ↑24 čer 2019 10:34Občas se zabýváme tím, že automobilky a airlinky mají kromě vysoce konkurenčního prostředí ještě jedno negativum pro dlouhodobé investování, a tím je ekologický tlak, aby drahými inovacemi mj. hrábli do svého (zajisté zbytečně velkého!) zisku. Další na řadě jsou např. ocelárny:
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/416 ... musce.html
Evidentně je na čase myslet při investování strategicky i v tomto směru - na která odvětví se zaměří tlaky ekologických aktivistů a politiků. Nehodnotím zde, zda je to dobře nebo špatně, ale investor si musí umět vybrat podle všech možných kritérií, tedy i tohoto.
Neříkám, že je to špatně, ale buzerujeme firmy ať se chovají ekologicky a pak se jdeš projít do přírody a je ti na blití. Mělo by se začít od základu tedy od každého jedince pak by se mohlo možná něco zlepšit.
Ale jinak s tebou souhlasím, samozřejmě je třeba vzít v potaz vše.