S čím vůbec začít

Diskuse jak začít s investováním

Moderátor: VSbrok

Odpovědět
Tula
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 28 zář 2022 15:35

S čím vůbec začít

Příspěvek od Tula » 28 zář 2022 15:41

Dobrý den,

jsem úplný začátečník a současná inflace mě donutila k hlubšímu přemýšlení nad tím, kam uložit volné finance. Když člověk začne vyhledávat termíny spojené se spořením, je internet plný komerčních nabídek.

Pokoušel jsem se prostudovat nějaké základní zdroje (1, 2, 3) a budu rád, když mi doporučíte další internetové čtení.

Můj závěr z toho, že pro lidi jako jsem já je buď nejlepší vybrat nějaké zcela konvenční řešení v podobě spořících produktů u běžných bank (právě ta Moneta třeba aktuálně 5,3 % na spoř. účtu) a nebo vybrat podílové fondy. Postupem času se pak doučit co a jak chodí a začít třeba s náročnějšími investicemi. Je to podle vás dobrý postup?

Díky!

phoenix
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 22 črc 2021 22:37
Has thanked: 1 time

Re: S čím vůbec začít

Příspěvek od phoenix » 28 zář 2022 21:25

Těžko radit, když jste nenapsal základní údaje jako na jak dlouho, jednorázově/pravidelně a kolik, jaká je tolerance k riziku a hlavně jaký je vlastně účel.
Podílové fondy jsou většinou díra na peníze, tam bych to nedával. Mnohem lepší alternativa k podílovým fondům jsou různá ETF. Dluhopisy se také dají sehnat poměrně dobře. Takže nic, co by mohly podílové fondy nabídnout navíc krom poplatků. Mimo kvalifikované fondy, které dokáží nabídnout i nějakou exotiku, ale to pro vás předpokládám nebude to pravé.

Uživatelský avatar
Scrooge_McDuck
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 29 kvě 2020 10:25

Re: S čím vůbec začít

Příspěvek od Scrooge_McDuck » 28 zář 2022 22:37

Doporučím podívat se na Portu.cz, pro začátečníka je to ideální volba. Pak bude záležet na vás jak velká bude ochota se dále vzdělávat. Pokud ale chcete jen někam posílat peníze a dál se nestarat, Portu je to pravé, za malý poplatek za vás vše zařídí.

JosephusMiller
Začátečník
Příspěvky: 140