Registrace plátce daně u finančního úřadu

Diskuse jak začít s investováním

Moderátor: VSbrok

Kubees
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 02 říj 2020 23:52

Registrace plátce daně u finančního úřadu

Příspěvek od Kubees » 12 říj 2020 22:42

Pěkný den,

nejprve bych chtěl poděkovat za skvělé fórum a web, který zde udržujete. Je to parádní studna vědomostí a názorů, děkuju za ni. A teď k věci:

Rozhodl jsem se začít investovat do akcií. Chtěl bych si koupit i nějaké dividendové akcie firem se sídlem v zahraničí. Pročetl jsem si všelijaké články a dokumenty. Rozumím tomu, jak dividendy danit, ale pár věcí mi není jasných. Tak jsem tu a ptám se zkušených:
  • Dejme tomu, že vlastním jedinou akcii Nvidie, která mi za celý rok celkem vyplatí např. 3$. Musím danit, když jsem pod limitem ročního příjmu 15 000 Kč?
  • K čemu potřebuje broker DIČ? Předpokládám, že předává nějaké dokumenty finanční správě?
  • Co když jsem student a do 26 let budu, registruji se u finančního úřadu jako fyzická osoba, je ze mě pak OSVČ? Budu muset platit zdravotní a sociální pojištění?
  • Jak jsme na tom s digitalizací? Lze se registrovat a podat daňové přiznání úplně online přes Daňový portál bez návštěvy finančního úřadu? Zřízení datové schránky nepočítám.
Děkuji Vám za všechny odpovědi a za pomoc!
Jakub

Vokvok
Začátečník
Příspěvky: 90
Registrován: 13 říj 2020 08:56

Re: Registrace plátce daně u finančního úřadu

Příspěvek od Vokvok » 13 říj 2020 09:02

Přečti si nejprve paragraf 10 ZDP, podle toho danis cenne papiry, dividendy atp. Registrovat se nikde nemusis a z cennych papiru se soczdrav neplati, kdyz jsi student nebo mas i jiny prijem.

Dividendy obvykle chodi vyplacene uz po srazkove dani, pokud jsi podepsal w8ben, a mas vhodneho brokera, pak by mela byt SD 15%, jinak americkych 30. Nekteri brokeri udajne vyplaceji hrubou divi (t212).

Dič, pokud ho broker požaduje (degiro?) uveď rodne cislo.