Jinak jsou nová čísla prodejů EV, tedy není problém se podívat, zda lidé opravdu nechtějí EV, jak odpůrci tvrdí.
Prodeje v Číně zažívají růst prodejů o desítky procent, i přes jinak slabý trh s vozidly v porovnání s loňskem.
Nejprodávanější vozidla do zásuvky v Číně:
Do konce roku má tento segment mít kolem 40% tržní podíl.
Jak vidíme, žádná tradiční automobilka se nevešla ani do top 20. Přitom VW a Toyota byly na špici listu nejprodávanějších vozů v Číně po desetiletí. A jsou pro ně třetina až polovina zisků, ať jde o BMW, Mercedes, VW. Každé třetí auto prodané na světě je v Číně a o tento trh EU z většiny přišla. Japonci pak jsou doslova decimováni poklesy prodejů o desítky procent oproti loňsku. Jediná Toyota trochu drží a propadá se jen jednociferně, asi z nostalgie.
Článek Reuters o krizi Japonských automobilek:
Japan's automakers are facing a sales crisis in China, data shows, as a rapid shift to electric vehicles (EVs) has upended the world's largest auto market and led to a plunge in purchases of gasoline-powered cars.
Total sales of Japanese auto brands in China were down 32% year-on-year in the first quarter, more than double the pace of the overall market contraction, industry data analysed by Reuters showed.
32% propad prodejů v Q1 YoY. Dvakrát tolik, než propad trhu jako celku.
While other automakers like Volkswagen AG (VOWG_p.DE) have also been caught out by the sharp shift in China, Japanese automakers stand out because of their limited showing in the fast-growing category of electric and plug-in hybrid sales.
Dále pak říkají, že ač je v krizi i VW, tak ne tak velké jako Japonci, (protože EU včas vytáhla hlavu ze zadele a začala přechod na EV, zatímco Japonsko stále má hlavu v zadeli a čeká, až se tlačítkové mobily vrátí na výsluní a dotykové mobily se ukážou jako slepá větev vývoje).
https://www.reuters.com/business/autos- ... 023-05-02/
Pohled na Německo za červen:
tržní podíl EV vzrostl na 18,9%, tedy každé páté prodané auto už je čistě EV.
Z článku níže cituji:
https://cleantechnica.com/2023/07/08/ev ... d-overall/
Over 50% YoY BEV volume growth in Q2 sends a strong signal.
The Tesla Model Y was the best selling BEV in June (6,098 units), and third best selling of any vehicle in Germany. Only the Volkswagen Golf (7,019 units) and Tiguan (6,329) sold more.
Tesla Model Y je třetí nejprodávanější auto v Německu za červen. Tak moc lidi nechtějí EV... Lidi nechtějí EV, asi jako nechtějí mobily Apple a Samsung...
Samotný graf nejprodávanějších EV je taky výmluvný.
Čínské MG a Polestar už dotahují nejprodávanější model BMW, který je o prsa ploché ženy napřed. Do roka a do dne bude Čína v seznamu nejprodávanějších modelů před BMW na jejich domácím trhu si tipuji.
Ano Evropa spáchala harakiry, ale ne úřední šiml, ale magoři ve vedení automobilek v EU. Pokud teda úřední šiml EU nespáchal harakiry i za Japonce. Je Japonsko taky členem EU?
Jinak přímo z webu Mercedesu:
Mercedes-Benz Q2 sales: Strong EV and Top-End segment growth
Successful BEV ramp-up: Mercedes-Benz Passenger Cars battery electric vehicle (BEV) sales up 123% to 56,300 units in Q2
Second-quarter sales in Germany (+23%) were strong in all segments; from Entry (+28%), Core (+19%) to the Top-End (+26%). Battery electric vehicle sales increased to 20,000 units (+31%) in the first half, reaching a share of 17% of overall Mercedes-Benz Cars sales in the German market
In Belgium, sales increased to 9,000 units (+15%) in the second quarter mainly due to a surge of battery electric vehicles (+186%).
Lidi tak moc nechtějí EV v Německu, že Mercedes měl 31% růst prodejů v H1 oproti loňsku v Německu. V Belgii pak růst o 186% v druhém kvartálu.
https://media.mercedes-benz.com/article ... 3c561b5ca4
Rád se podívám na zdroj VSBroka, který dokazuje pravý opak těchto veřejně dostupných statistik a ukazuje, že lidi nechtějí EV. Jako fakt nevím, proč lidi v EU mají takový odpor k EV a chtějí, aby náš automobilový průmysl dopadl jako ten japonský, který je bez EV doslova decimován v každém jejich hlavním exportním trhu. Stejnak je to úplně zbytečná diskuze. EV budou mít 100% podíl do 10 let. Podle toho, jak rychle je půjde vyrábět. Na celém světě, tedy nevím, proč do toho vůbec někdo tahá EU. EU s tím nemá nic společného. Je to jen malý trh ve světovém celku a jen hrajeme, jak Čína píská, protože to je hlavní trh pro evropské automobilky o velký kus.