Asi nemají čas, nebo chuť.
Kdo umí anglicky, tak stejné články najde na suredividend.com, simplysafedividend.com a seekingalpha.com. SeekingAlpha je možné číst zadarmo, stačí paywall blocker a trocha googlení.
Kdo neumí Anglicky, tak mu to AI nebo Google přeloží.
Jinak zpátky k EV. Tržní podíl EV ve většině rozvinutých zemí světa doslova exploduje. Dánsko z 4% podílu na 35% za 3 roky. Potvrzují se slova Tonyho Seby, že všechny nové technologie se zavádějí v exponenciální S curve. Ne pomalu po desetiletí, jak se tu někteří snaží tvrdit, že se za našich životů EV a renewables sotva dožijeme. Ostatně USA přešlo z koní na auta za 10 let. Včetně vybudování mnoha nových odvětví, jako je ropa, rafinérie, pneumatiky, benzínové pumpy atd.
Dánsko:
Finsko:
Pamatujete, jak se nás hnědé mozky snažily přesvědčit, že EV nefungují v zimě? No Skandinávie a Kanada jsou mezi lídry v adopci EV. Tak asi tak...
Světové prodeje EV letos vzrostly o zhruba 48% oproti loňsku. Ale dle médií a hnědých mozků není o EV zájem. Zajímavé. Kdopak asi tyto mediální výblitky a klamání lidí financuje...
Čím více EV bude mezi lidmi, tím více lidí se dozví, že celá ta mediální masáž proti EV jsou jen žvásty kvůli proklikům a tím více adopce EV zrychlí.
Jak ukazuje následující graf od GM, tak spalovací motory čelí "údolí smrti" Po roce 2028 už nebudou spalovací vozy prakticky existovat. A s nimi automobilky, které nemají dobrá EV. Vemte si, že jste Toyota a váš hlavní trh, jako je Čína a EU, takto rapidně adoptuje EV a vy nemáte nic, co jim nabídnout. A k tomu stovky miliard USD dluhu...
Vozů Tesla Model Y se v Číně prodalo více, než všech aut německých výrobců dohromady. Najednou ta valuace Tesly jako všech velkých automobilek dohromady dává větší smysl. Oni totiž prodávají více EV vozů, než všechny ostatní automobilky dohromady. A jako jediní na nich dokáží vydělat. A to 7x tolik, než má Toyota na jednom vozu. Tesla Model Y skoro určitě zakončí rok jako nejprodávanější auto světa i EU. První zahraniční vůz v historii EU , kterému se to povedlo. První prémiový vůz v historii, kterému se to povedlo. První větší vůz v historii, kterému se to povedlo.
Do Evropy pak přichází BYD Seal. Dle tradičních automobilových recenzentů má kvalitu německých vozů v jízdních vlastnostech, ale zcela dominuje v oblasti softwaru. Taky má zabudované tepelné čerpadlo, které vyhřívá kabinu odpadním teplem od motorů a baterie a s prakticky minimálním dopadem na dojezd. Pamatujete hnědé mozky, které nám tvrdily, že budeme mrznout v EV? Haha
V Q4 pravděpodobně BYD překoná počtem prodaných EV Teslu a stane se největší automobilkou prodávající EV na světě. Plánují už i první továrny v EU.
Nový elektrický Citroen C3 bude začínat na 560 tisíc Kč. Doba drahých EV končí a během max dvou let budou cenově na stejno, jako spalovací vozy. Ale při polovičních nákladech na servis.