Re: Povídání o všem možném a nemožném..
Napsal: 02 črc 2022 07:56
Zpátky k EV.
Prý nejdou uhasit a musí se nechat shořet. Není to pravda. Postupy hašení existují https://youtu.be/8n5Wf7TlGrU
I tak jsou požáry EV extrémně vzácné a jen nafouknuté médii. Každý den v USA hoří v průměru 600 aut se spalovacím motorem a jejich šanci na požár je 11x větší, než u Tesly. Ale běda, když hoří jedna Tesla. To je pak v hlavních zprávách po celém světě.
Li-ion baterie jsou hořlavé a mohou vybouchnout, protože používají tekutý hořlavý elektrolyt, navíc náchylný na termo reakci.
Nový design baterie Li-ion vyvinutý firmou BYD spoluvlastněnou Berkshire riziko požáru snižuje na velice nízké. Laboratorní test propíchnutím https://youtu.be/CSGESKhtZD0
Krom toho je levnější na výrobu, rychleji se dobíjí a má vyšší životnost. Už jde na trh v Austrálii a výrobce prý bude mít garanci 500 tisíc kilometrů jinak výměna baterie zdarma. Proč je ta baterie tak revoluční je popsáno zde https://youtu.be/lJgCn-xdDKM
Nicméně stále to je první generace baterií. Ty budou nahrazeny solid state bateriemi a ty nahrazují tekutý hořlavý elektrolyt pevným nehořlavým, například keramikou nebo sklem. Šance na oheň způsobený baterií tak bude blízko nule a spíše vás trefí blesk, než bude vaše EV hořet z důvodu baterie.
https://youtu.be/pXWIyiBo09s
No a samozřejmě odpůrci EV nikdy nezmíní tisíce požárů ropných polí, ropných potrubí, tankerů apod způsobující obrovské škody na přírodě, životech i majetku. Příklad co umí udělat porušená cisterna s palivem:
https://youtu.be/u76lYhr3y2E
https://youtu.be/c7ov5zUGUnQ
Pak tu máte katastrofické ropné úniky z tankerů, ropné úniky z vrtů jako v Mexickém zálivu, kdy kvůli zisku BP zatajil a ignoroval riziko úniku.
A nemusím snad říkat, že každý máme dům plný li-ion baterií už teď. Mobily, nářadí, drobné domácí spotřebiče na baterii vše používá téměř výhradně li-ion baterie. Evidentně moc požárů nezpůsobují a odpůrci EV nosí stejnou baterii v kapse každý den a to jim nevadí. Ale požáry EV jsou hrozný problém.
Prý nejdou uhasit a musí se nechat shořet. Není to pravda. Postupy hašení existují https://youtu.be/8n5Wf7TlGrU
I tak jsou požáry EV extrémně vzácné a jen nafouknuté médii. Každý den v USA hoří v průměru 600 aut se spalovacím motorem a jejich šanci na požár je 11x větší, než u Tesly. Ale běda, když hoří jedna Tesla. To je pak v hlavních zprávách po celém světě.
Li-ion baterie jsou hořlavé a mohou vybouchnout, protože používají tekutý hořlavý elektrolyt, navíc náchylný na termo reakci.
Nový design baterie Li-ion vyvinutý firmou BYD spoluvlastněnou Berkshire riziko požáru snižuje na velice nízké. Laboratorní test propíchnutím https://youtu.be/CSGESKhtZD0
Krom toho je levnější na výrobu, rychleji se dobíjí a má vyšší životnost. Už jde na trh v Austrálii a výrobce prý bude mít garanci 500 tisíc kilometrů jinak výměna baterie zdarma. Proč je ta baterie tak revoluční je popsáno zde https://youtu.be/lJgCn-xdDKM
Nicméně stále to je první generace baterií. Ty budou nahrazeny solid state bateriemi a ty nahrazují tekutý hořlavý elektrolyt pevným nehořlavým, například keramikou nebo sklem. Šance na oheň způsobený baterií tak bude blízko nule a spíše vás trefí blesk, než bude vaše EV hořet z důvodu baterie.
https://youtu.be/pXWIyiBo09s
No a samozřejmě odpůrci EV nikdy nezmíní tisíce požárů ropných polí, ropných potrubí, tankerů apod způsobující obrovské škody na přírodě, životech i majetku. Příklad co umí udělat porušená cisterna s palivem:
https://youtu.be/u76lYhr3y2E
https://youtu.be/c7ov5zUGUnQ
Pak tu máte katastrofické ropné úniky z tankerů, ropné úniky z vrtů jako v Mexickém zálivu, kdy kvůli zisku BP zatajil a ignoroval riziko úniku.
A nemusím snad říkat, že každý máme dům plný li-ion baterií už teď. Mobily, nářadí, drobné domácí spotřebiče na baterii vše používá téměř výhradně li-ion baterie. Evidentně moc požárů nezpůsobují a odpůrci EV nosí stejnou baterii v kapse každý den a to jim nevadí. Ale požáry EV jsou hrozný problém.